esmaspäev, 2. mai 2016

EV3 värviandur

Värviandur suudab tuvastada värvi või valguse intensiivsust, mida ta "näeb".
  • Anduril on 3 olekut: (1) värvituvastus, (2) peegelduva valguse ja (3) ümbritseva keskkonna valguse intensiivsuse tuvastus.
  • 7 värvi, mida andur tuvastada suudab: must, sinine, roheline, kollane, punane, valge ja pruun ja lisaks seda, kui värvi üldse ei ole.
  • Täpse mõõtmise jaoks on oluline värvianduri lähedus mõõdetavale pinnale ja õige nurk.
Värvianduri blokk programmeerimiskeskkonnas. 


Piltikooni alt saad määrata, kas andur mõõdab, võrdleb või

kalibreerib. Järgmisena tuleb määrata, kas tegemist on täpse värviga,

peegeldunud valguse intensiivsusega või ümbritseva

valguse intensiivsusega.

Värviandurit kasutatakse väga tihti Wait, Switch ja Loop
blokkides.













Ülesanne: 

koosta programm, mis näitab värvianduri pilti, ootab, kuni
värviandur näeb punast värvi, ütleb Red, ootab kuni värviandur näeb kollast või
rohelist värvi, ütleb Green No Yellow, ootab, kuni värviandur näeb sinist värvi,
ütleb Blue, ütleb Game Over.



Kuidas teha
  • Ühenda värviandur kaabliga aju porti nr 3. Ehita valmis värvikuubik (Robot Educator →Building Instructions→ Cuboid, raamatus lk 4). 
  • Programm liigub edasi nii, et ta ootab värvide näitamist selles järjekorras, mille oleme tingimuslikult programmiblokkidega järjestanud. Programm saab läbi, kui kõik tingimused on selles kindlas järjekorras täitunud.
  • Kui valid ootebloki alla värvianduri, jälgi, et valid justnimelt värvide võrdlemise režiimi.
  • Kui määrad värve, siis arvesta, et alati on vaikimisi valitud punane värv. Samuti arvesta, et valida saab mitu värvi korraga.
  • Värvide nimed asuvad kataloogis Colours: punane ‐ red, kollane ‐ yellow, roheline ‐ green, sinine ‐ blue. Ei ehk No asub kataloogis Communication.
  • Color Sensor pilt asub LEGO kataloogis.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar