neljapäev, 24. november 2016

NXT valgusanduri kasutamine Sumo jaoks

Lisa robotile valgusandur, vt juhendist lk 22. NB! Valgusandur peaks vaatama enda ette maha.
Tee programm mis töötaks lõputult mustal pinnal ja kui näeb valget siis pöörab tagasi.





Tsükli sees on:

  1. otse lõputult liikumisega plokk
  2. valgusanduri plokk mis on ühendatud 2 kontakti
  3. tagurdamise plokk 1 pööre
  4. keeramine 200 kraadi (degrees).

neljapäev, 17. november 2016

Roboti silmad

Lisa oma robotile sonar ehk kauguseandur - see võimaldab mõõta kaugust. Kokkupaneku juhised on komplektisoleva juhendi lk 28. 

Ülesanne 1: 
programmeerida robot nii, et kasutatakse sonarit. 

  1. robot ootab 3sek
  2. hakkab liikuma otse lõputult (unlimited)
  3. kuni näeb takistust siis tagurdab 
  4. keerab uude suunda
  5. liigub edasi uues suunas.
Vajalikud blokid: 




Ülesanne 2: 
Täineda eelmist programmi nii et robot liiguks lõputult.

teisipäev, 13. september 2016

esmaspäev, 2. mai 2016

Värvisorteerija korduses

Koosta programm, kus lüliti tingimusteks on värvi anduri poolt kindlaksmääratavad värvid.Iga värvi äratundmiseks on loodud lülitisse oma programmiblokk, mis ütleb värvi nime ja jääb ootama, kuni värv muutub. Programm on korduses ja väljub kordusest, kui vajutatakse keskmisele nupule, seejärel ütleb Game Over.
Vaata videot:


  • Selles programmis kasutad korduseblokki Loop. Loop‐i vaikeväärtus on lõpmatu arv kordi. Mõnikord võidki nii jätta, sest alati saad programmi katkestada aju pealt Tagasi nuppu vajutades. Väga lihtne on teha kordusbloki katkestus ka selle peale, et vajutatakse näiteks aju keskmist nuppu või määratakse kindel ajavahemik sekundites.
  • Lisaks kasutad Sa tingimuseblokki Switch. Kui Sa paned Switch‐i sisse üle kahe valiku, siis on programmi ilusama väljanägemise huvides parem valida päisest palettide kaupa esitamine ehk Tabbed View. Rohkem, kui kahe valikuga Switch‐i puhul sisestatakse alati ka tegevus, mis juhtub siis, kui toimub midagi, mida ei ole etteantud valikutes. Selle paleti nimi on Default Case ja see on musta täpiga märgitud. Sinna ei pea midagi sisestama.
  • Kui Sul on kordusesse pandud valiku korral heliline tegevus, siis võib sama valiku kordumise puhul tekkida nn papagoiefekt, et programm muudkui korrutab sama heli. Seda saad vältida, kui paned heli esitamise järgi ootebloki, mis laseb programmil edasi minna siis, kui toimub värvi muutus ‐ Change Color. Ei usu? Võta see blokk maha ja kuula papagoid!


Kuidas teha

  • Lisa käivitusbloki järgi Loop. Määra Loop lõpetamiseks aju keskmisele klahvile vajutamine.
  • Lisa peale Loop‐i lõppu Sound blokk, mis mängib Game Over.
  •  Lisa Loop sisse Switch.
  • Lülita Switch ümber Tabbed View‐sse. Lohista Switch laiemaks.
  • Määra Switch‐i valikuks värvi mõõtmine.
  • Tee Switch‐i sisse kokku 5 valikut, millest üks on vaikimisi. Nelja valiku sisse pane vastavalt kollane,
    n
    roheline, punane, sinine värv. Viimane valik, mis on vaikimisi ehk muud variandid, jäta tühjaks.